Päiväkirja - maantiejyra, 05 heinä 21

Tänään taas 11 kilometrin lenkki hölkkäpätkillä ( 4 x 500 metriä) + pari lyhyttä hölkkäjaksoa, joiden kestoa en mitannut.

Lähdin keskipäivällä auringonporotukseen lenkilleni ilman vesipulloa, joten oli kyllä jano kotiin päästessä X-D. Mutta tietoisesti jätin veden kotiin, sillä en oikein tykkää raahata vesipulloa lenkillä ellei ole pakko, tiesin kyllä että selviydyn ilman vettä vielä tämänmittaisesta lenkistä.

Hölkät menivät rauhallista tahtia, keskityin pitämään "paketin kasassa" ja siinä varmaan onnistuinkin. Vaikka tiedostan edelleenkin olevani todella kaukana huippuaktiivisten vuosieni kunnosta, on kiva huomata että joka kävely-hölkkälenkillä tapahtuu vähän edistystä. Hölkkä tuntuu joka kerta vähän kivemmalta, vaikkakin sykkeet pompsahtaa siinä nopeasti ylös.

Lenkin jälkeen kotona jäävesi maistuikin taivaalliselta ja huomasin että kellokin oli tuominnut lenkkini "maksimiharjoitukseksi" :D. Muistaakseni kellossani on myös joku maksimiharjoitus+ ja ++ vaihtoehdot, joten ei silti ihan henkihieverissä menty kellonkaan mukaan :D. Maksimisyke lenkillä oli 170, mikä oli ilahduttavaa, sillä muissa liikuntalajeissa en oikein saa sykkeitä nostatettua tällä hetkellä. Olen jo niin tottunut bodypumppiin (vaikka vaihdankin ohjelmaa jatkuvasti), että siinä maksimisyke on parissa kohtaa noin 150 ja keskisyke noin 138 (toki pumppihan onkin pääasiallisesti voimaharjoittelua, vaikka syke etenkin jalkalihaspätkissä nouseekin). Myös kävellessä sykkeet pysyy melko matalalla, samoin pyöräillessä, koska pyörä nyt on niin rämäkin ettei sillä kehtaisi hiki hatussa päästellä :D. Siksi toivonkin, että saisin hölkän ihan vakituisestikin lähikuukausina taas mukaan omaan liikkumiseen.

Mahtavaa huomata että jo viiden kilon pudotus tuntuu hölkätessä. Tuskin maltan odottaa hölkkälenkejä vaikka -10 kilon päästä!

Näytä dieettikalenteri, 05 heinäkuuta 2021:
1853 kcal Rasva: 88,24g | Prot: 92,13g | Hh: 156,74g.   Aamiainen: Vaasan Ohut Kauraherkku (18g), Keiju Margariini 60, Atria Saunapalvi, Valio Arki Juusto, Suodatinkahvi, Elovena Välipalakeksi Tumma Suklaa, Valio Profeel Proteiinivanukas Minttu-Suklaa. Lounas: Santa Maria Chunky Salsa Hot, Kotimaista Broilerin Jauheliha, Old El Paso Täysjyvä Tortilla, Valio Hyvä Suomalainen Arki Kermaviili. Päivällinen: Apetit Puutarhurin Sekoitus, Kivikylän Kotipalvaamo Huiluntuhti, Pirkka Mansikka, Pekoni (Paistettu Pannulla), Champ Suomalainen Herkkusieni, Valio Koskenlaskija. Välipalat/Muut: Suklaakeksi (Kotiresepti tai Kaupan), Novelle Plus Sinkki+E Aprikoosi & Jasmiini, Fazer Puikula Pehmeämpi Kaura, Keiju Margariini 60, Atria Saunapalvi, Valio Arki Juusto, Kurkku, Pingviini Suklaatuutti. lisää...
3855 kcal Harjoitus: Kävely reipas (4 x 500 metrin hölkkäpätkillä) - 1 tunti ja 55 minuuttia, Lepo - 14 tuntia ja 5 minuuttia, Nukkuminen - 8 tuntia. lisää...

24 Kannattajaa    Kannatus   


     
 

Lähetä kommentti


Sinun täytyy kirjautua lähettääksesi kommentin. Klikkaa tätä kirjautuaksesi.
 


Painohistoria - maantiejyra


Hanki sovellus
    
© 2021 FatSecret. Kaikki oikeudet pidätetään.