Mikä on minun viitteellinen päiväsaantini?

FatSecret laskee viitteellisen päiväsaantisi (GDA) antaakseen sinulle päivittäisen kaloritavoitteen, jonka avulla saavutat tavoitepainosi.

GDA-laskelma perustuu sinun henkilökohtaisiin ominaisuuksiisi kuten ikään, painoon, pituuteen, sukupuoleen ja aktiivisuustasoon.

88%
GDA:sta*
(1760 cal)
88% GDA
*Perustuu 2000 kalorin GDA:han
Esimerkki

Kun GDA:si on asetettu, kaikki ruoat, ruokapäiväkirja ja dieettikalenteri esitetään sinun GDA:si mukaan.

Kalorien jakautuminen:
 
Hiilihydraattia (48%)
 
Rasvaa (32%)
 
Proteiinia (20%)
Esimerkki

Voit myös nähdä rasvan, hiilihydraattien ja proteiinin jakauman kaikille ruoille sekä ruokapäiväkirjasi ja kalenterisi tiedot. Se voi olla todellinen apu ihmisille, jotka tähtäävät tiettyihin ravintokoostumuksiin dieeteissänsä.

Voit muuttaa tai laskea GDA:si uudelleen milloin tahansa, jolloin tuleva edistymisesi lasketaan uuden GDA:si perusteella.

Laske viitteellinen päiväsaantisi.(GDA)

Ikä:
Paino:  kg (muuta paunoiksi)
Pituus:  cm (muuta tuumiksi)
Sukupuoli:
Dieetin tavoite:
Aktiivisuustaso*:
  Laske minun GDA  


* Mikä aktiivisuustaso pitäisi valita?

Minimaalinen aktiivisuus – Enimmäkseen arkielämän toimintaa kuten lepääminen, toimistotyö tai autolla ajaminen. Voi sisältää kohtuullisia kotitöitä ja seisomista, mutta ei kevyitä harjoituksia.

Vähäinen aktiivisuus – Arkielämän toiminnan lisäksi hieman raskaampia tehtäviä kuten seisominen pidempiä aikoja tai kotityöt. Joitain kevyitä harjoituksia kuten hidas kävely, rauhallinen pyöräily tai puutarhanhoito.

Aktiivinen – Minimimaalinen määrä istumista ja/tai lepäämistä. Voi työskennellä ympäristössä, joka vaatii seisomista ja/tai jonkinlaista fyysistä työtä. Tekee säännöllisesti kohtuullisia harjoituksia kuten tanssi, reipas kävely tai uinti.

Erittäin aktiivinen – Työskentelee fyysisesti rasittavassa työympäristössä kuten rakennustyömää ja/tai suorittaa raskaita harjoituksia useampana päivänä viikossa. Harjoitukset voivat olla mm. lenkkeilyä, kuntosalia tai fyysisiä urheilulajeja.